Zijn er nederlandse versies of vergelijkbare boeken over serieuze EHBO tips voor wilde dieren? ik zoek boeken als hieronder maar dan in het Nederlands

Exotics and Wildlife: A Manual of Veterinary Nursing Care
Practical wildlife care by Les Stocker
BSAVA manual of wildlife casualties

Toegevoegd na 37 minuten:
Meer op zoek naar een praktisch handboek/lesboek over wondverzorging, spalken van breuken, wassen van olievogels ed..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

De meeste Nederlandstalige diergeneeskundeboeken blijken over paarden en over honden te gaan. Deze kon ik vinden over wilde dieren:

Bij de wilde beesten af : belevenissen van een wilde-dierendokter / David Taylor. Weert : M & P, 1992. ISBN 90-6590-580-4
De Engelse dierenarts David Taylor is gespecialiseerd in exotische dieren. In dit boek beschrijft hij spectaculaire behandelingen waarvoor hij de wereld afreisde, van grote panda's in de dierentuin van Madrid tot dolfijnen in Caïro. Hij schrijft vlot en humoristisch, maar ook met veel detail over de behandelingen.

Gebracht in een doos : belevenissen in een wilde dierenziekenhuis / Les Stocker. [Weert] : MP, 1990. ISBN 90-6590-442-5
De schrijver leidt in het Engelse Aylesbury samen met zijn vrouw Sue en vrijwilligers een dierenziekenhuis, waar gewonde dieren verzorgd en verpleegd worden en indien mogelijk weer in de natuur teruggeplaatst worden. Tussen de regels door geeft de schrijver vele praktische en informatieve tips voor eerste hulp bij gewonde dieren.
Bronnen:
Amadea